HORIZONT3000

Member

This content is available in:

HORIZONT3000 is the largest Austrian non-government development cooperation organisation, offering support to people in its partner countries in their aspiration to improve the quality of their lives in a sustainable and human way.

At the behest of grassroots Catholic development cooperation organisations and with the support of the Austrian Development Agency, HORIZONT3000 specialises in the implementation of programs and projects and the deployment of technical assistance personnel.

HORIZONT3000 resulted from the merger of the Austrian Service for Development Cooperation (OED), the Institute for International Cooperation (IIZ), and the Co-financing Agency for Development cooperation (KFS) in 2001.

HORIZONT3000 es la organización no gubernamental de cooperación para el desarrollo más grande de Austria que ayuda a las personas en sus países asociados en su aspiración de mejorar la calidad de sus vidas de una forma sostenible y humana.

A instancias de organizaciones católicas de base de cooperación para el desarrollo y con el apoyo de la Agencia Austriaca para el Desarrollo, HORIZONT3000 se especializa en la ejecución de programas y proyectos, y en el despliegue de personal de asistencia técnica.

HORIZONT3000 surgió a partir de la fusión en 2001 del Servicio Austríaco de Cooperación para el Desarrollo (OED, por sus siglas en alemán), el Instituto de Cooperación Internacional (IIZ, por sus siglas en alemán) y la Agencia de Cofinanciación para la Cooperación al Desarrollo (KFS, por sus siglas en alemán).

Join a movement of global citizens working for a world where no one is left behind.